منتدى قرية تلبانه
منتدى قرية تلبانه
منتدى قرية تلبانه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى عام

الرئيسيةكشف الحقائق I_icon_mini_portalأحدث الصورالتسجيلدخول

كشف الحقائق

بنت البلد
qoqy
وائل ياسر
egyptian girl
حسام عادل هيكل
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حسام عادل هيكل
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 6:18 pm

تحدثت عن التعليم الجامعى وتناولتة بالفشل واظهرتم الاراء منها الايجابى والسلبى ولكن ارد على الكل بالدليل:
قلتم الخبرات فالخبرات التى تفيد فى الحياة هى النابعة من مواقف دينية واجتماعية شريفة لا خبرات نكتسبها من الملاهى والكافتريات فهى لعب بالنار الا من رحمة العزيز الغفار
الدليل الثانى :ان التصنيف العالمى للجامعات ليس بة اى جامعة مصرية ولكن بها سودانية و4 جامعات يهودية من اسيرائيل ودول اخرى لا تعد مراكز فى مصر
الدليل الثالث:ان تقرير الجهاز المركزى للمحاسبات ورد فية ان الاهدار وصل لحد ال16 مليار جنية سنويا فى التعليم الخاص والحكومى
الدليل الرابع:رغم التعليم ما زلنا نسمع كلمات فى الريف المصرى هى (معمولة عمل )و(مر بوط)و(مداد يا مصلحى مداد)ما هذا الجهل الذى حطم حياتنا
الدليل الخامس:عام 1998 تم ضبط شبكة دعارة فى احدى الجامعات
كل ذلك وتقولون تعليم مصرى اسمعوا كلماتى
سالت احدى طالبات كلية الهندسة عن من هو رئيس فرنسا ومن هو وزير الداخلية المصرى ومن هو رئيس الجهاز المركزى فوقع الصمت عليها اما عن نور ومهند وتامر وحماقى فحدث ولا حرج
مع تحياتى
حسام هيكل (صبرى الشبراوى المثل الاعلى )
egyptian girl
.
.

انثى

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 8:59 pm

اهدى شويه يا عم حسام والنبى بلاش الكلام ده
وبعدين مالك كده واخد موقف م البنات وكانهم اعداءك وانتوا ملايكه يعنى
مالها الجامعات المصريه وطلبه الجامعات ماهى زى الفل
وانت كده فى كلامك بتعم مش عايزين نتكلم بلغه الحسنه تخص والسيئه تعم
وكل واحد حر
زى ما طلبه حقوق بيقولوا ((انت حر ان لم تضر)).
غير غير.

عدل سابقا من قبل egyption girl في الأربعاء مايو 12, 2010 9:35 pm عدل 1 مرات
وائل ياسر
.
.

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 9:18 pm

طلبه حقوق بيتخانقوا يارجاله انا مفهمتش حاجه من كلام حسام والشعر الرائع بتاعه اللى بينتمى لمدرسه عك وربك يفك كمان يعنى ايه يامصراويه اللى بتقولوه (انت حر ان لو تضر ) الطلبه التانيين بيقولوا (انت حر ما لم تضر ) ولكما تحياتى
حسام عادل هيكل
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 7:01 pm

اكيد سلوك البشر متغير ولكن اذا اتفق المصريين على شى فاعلم ان بة اخطاء كثيرة واكيد فى قلة محترمة فى الجامعات
qoqy
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 9:31 pm

كفى بالعلم فضيلة أن يدعيه من ليس فيه, ويفرح اذا نسب اليه.
وكفى بالجهل شينا أن يتبرأ منه من هو فيه, ويغضب اذا نسب اليه
وائل ياسر
.
.

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 9:41 pm

احنا قولنا ايه يارجاله بلاش اللغه دى ياعم كوكى وياريت المشرف يمسح الكلام ده
egyptian girl
.
.

انثى

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 10:45 pm

يا كوكى احنا كنا نسينا الاسلوب ده

وقلنا بقينا تمام

ياريت تعدل المساهمه

وتقول رايك من غير ما تجرح فى حد.

وتقبل مرورى.
qoqy
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 10:55 pm

يا اختي الكلام الذي لا يفيد لا يجد الا الرد المفحم فكم اناس ضاعت عقولهم بسب اقوالهم فحافظ علي عقلك ايها الانسان
qoqy
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالخميس مايو 13, 2010 11:04 pm

وانا مش بجرح في حد كل انسان يجني ما نطق به لسانه وما كتبت به يده وتعديل مساهمتي بايد شخصين ربي ثم الاداره وانا لست ممن يرجعون في كلامهم مهابه من يتكلم عنه الناس
بنت البلد
.
.
بنت البلد

انثى

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالجمعة مايو 14, 2010 5:15 pm

ههههههههههههههههههههههه
بنت البلد
.
.
بنت البلد

انثى

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالجمعة مايو 14, 2010 5:19 pm

مالك يا عم حسام قالب علينا ليه يعنى لو ربنا كرمك ببنت فى المستقبل هتقتلها عشان متبقاش زى بنات الجامعة؟ وبعدين البنات اللى مش عجباكم دى بتبصوا عليهم ليه اصلا؟
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 5:25 am

على فكرة كوكى مغلطش هوة قال كلمة حق وبعدين كلامة مفهوش الفاظ خارجةوبعدين يا اخوة يا مشرفين مش كل واحد هيطبطب عليكم سيبو حرية الراى ومش كل واحد هيكتب كلمة تروحو معدلين فيها او حاذفنها لو كدا الغو المنتدى وخلاص مادام هتبقو متحكمين فية بالطريقة اللى مش عاجبة ناس كتير دى
egyptian girl
.
.

انثى

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 6:55 pm

والله يا احمد احنا مش بنطبطب على حد
حريه الراى مكفوله للجميع وعبروا براحتكوا بس بطريقه ما تجرحش حد
وافتكر مفيش مشرف هيحذف مساهمه الالو كانت فيها مبالغه فى الاساءه او مبالغه فى الهزار .

تقبل مرورى.
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 7:14 pm

انا مش قاصدى حضراتكم اللى هتطبطبو على حد انا قاصدى الللا بيرد هوة اللى مش هيطبطب على حد فى ردة بس الاخ وائل قال ياريت المشرف يمسحة وكوكى مقلش اى لفظ خارج
ولكى كل تقدير واحترام لمرورك
وائل ياسر
.
.

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالسبت مايو 15, 2010 10:37 pm

ياعم احمد مدير المنتدى عدل المساهمه وساب الشعر بس لان كان فيها كلام غير لائق وشتيمه لكاتب الموضوع بس انت مشوفتهاش وبراحه ياعم علينا شويه احنا هدفنا الارتقاء بلغه الحوار مش عايزين نجرح فى بعض واللى يرد يقول رأيه من غير ما يوجه كلام لكاتب الموضوع لو كان رأيه مخالف
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأحد مايو 16, 2010 1:29 am

انا ما شفتش اللى انكتب قبل كدا وشفت ردك على اللى موجود دلوقت ومكنتش اعرف اللى كان متعدل ولا غلط فى اية
ااااااااااااااااااااااسف
محمود غريب
.
.
محمود غريب

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأحد مايو 16, 2010 10:45 pm

gqf hg تسلم يا خويه يا جااااااااااااامد انا ياض مبشوفكش وانت بتكتب الحاجات دي انا شكلي هغير رايي عنك يا عم
عاشق الجنة
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالإثنين مايو 17, 2010 9:58 pm

بسم الله بصراحة انا لا اعرف من كتب الموضوع ولا اعرف سوي حمادة (احمد)ومحمود وقابلت د|وائل مرة بس احب اقول لازم نهدا وياريت نترك كل واحد يكتب وجهة نظرة بدون خروج ولا نقف علي الواحدة لبعض وياريت نساهم باشياء في صميم الموضوع ولا نكتفي بالرد انا رايي ان اغلب شباب الجامعات سواء بنات او بنين ليسوا علي ما يرام من الناحيه الدينيه او الاخلاقيه ولكن تبقي هناك بصيص من النور والامل في بعض الشباب المحترم المتدين وبعض الفتيات المحترمات
وائل ياسر
.
.

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالثلاثاء مايو 18, 2010 9:51 pm

اهلا بيك ياعاشق الجنه ومنور المنتدى ويسعدنى انى اتعرف بحضرتك وهدف المنتدى هو خدمه القريه كذلك الارتقاء بابناء القريه ثقافيا واخلاقيا ودينيا فهلا ساعدتنا على ذلك ؟
حسام عادل هيكل
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالثلاثاء مايو 18, 2010 10:32 pm

ااحترم كل من ادلى برأيه حتى الاخ كاكاوى ولو سمحت حسام هيكل 3 حقوق انتظام حتى الان التقدير العام جيد ومعى دبلومة فى التنمية البشرية وقراءة جميع كتب صبرى الشبراوى وابراهيم الفقى وامتلك بحث خاص فى قانون الاحوال الشخصية لغير المسلمين وكذلك خبرة عالية بالضرايب العامة والعقارية وعضو بالحزب الوطنى والتجمع وخبير بلوائح الاتحاد الدولى لكرة القدم وقبل كل ذلك عبد مسلم مصرى يعمل على تنمية ثقافة المجتمع...
اذا كنت رديت بهذا الاسلوب فلك الاحترام والتقدير ورأيك فوق رأسى احترمه كاحترام الابن لابيه ولكن هذا واقع اقسم بالله العظيم واقع وانا هقول لحضرتك دليل واحد "سؤال لك"....لماذا رددت بمثل هذا؟؟؟ وانا لم اتناول فى موضوعى اى شخصنة ..
ومرة اخرى اؤكد ان نسبة كبيرة فاسدة ف الجامعات واتمنى ان نكون جميعا فى قريتنا القلة منهم. ورأى عاشق الجنة قاله باحترافية كاملة
واحمد شكرى يواجهه شكر باخلاص
ورأى دكتور وائل نابع من ثقافته
ورأى بنت البلد وسام على صدرى
ورأى البنت المصرية محفور فى عقلى

انا الذى قلت رأيى بلا ضغوط فوجت فى الشعب الحقود
انا الذى بلغت من العناية الاجتماعية اقواها ومن التنمية البشرية اعلاها
لا تقلق ان سطر التاريخ احقادا ففينا الحقود وبيننا الجهول
qoqy
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 2:51 am

انا ارد عليك (بالنسبه لتصنيف الجامعات كيف يكون هناك جامعه مصريه وامثالك الفافين فيها ولكن هذا لا يقلل من كفاءه زملائك في الجامعات لانهم فعلا اجدر منك)
ثانيا (بالنسبه للكلمات التي تسمعها بالريف فانت لا تسمعها الافي بلدك وانت تعلم كلامي وبالنسبه للمصلحي فالحمد لله الذي انعم علينا وخلصنا من هذه العاده وهي لاسف ظهرت عندكم يا جاهل)
الثالث (بالنسبه لشبكه الدعاره فهذا لفظ لا يصح تكتبه بصوره مباشره فاعلم يا جاهل ان العالم لم يتفق علي الله فكيف يتفق احترام الناس ولو كنت تري في نفسك الاحترام فاشكر الله)
الرابع(بالنسبه لوزير فرنسا الي اخره فالحمد لله انها لم تجاوبك لانها خاطبتك علي قدر عقلك )
وبالنسبه عن كلامك لاخواتك البنات من مكياج وغيره فلو كانت نظراتك لهن علي سبيل الهدايه ودعوتك لهن لاصلح الله احوالهم

اذا نطق السفيه فلا تجبه*********فخير من اجابته السكوت
فان كلمته فرجت عنـــــه*********وان خليته كمدا يمـــــوت
qoqy
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 2:54 am

نعيب زماننا والعيب فينـــــا*******وما لزماننا عيب سوانــــا
ونهجو ذا الزمان بغير ذنب*******ولو نطق الزمان لنا هجانا
وليس الذئب ياكل لحم ذئب*******وياكل بعضنا بعضا عيانــا

احفظ لسانك واذا لم تعجبك الجامعات فاتركها حتي لا تري ما يغضبك
وائل ياسر
.
.

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 3:33 am

ياجماعه اولا صلوا على النبى ( عليه افضل الصلاه وازكى السلام ) اولا الاستاذ حسام ياعم كوكى وان كنت اود ان اناديك باسمك لانه اكيد افضل من كوكى لم يخطئ هو عبر عن واقع نراه جمبعا بأعيننا وان كان قد بالغ فى الوصف فهذا شأنه اما ردك فأنا لا اجد له تفسبرا هذا المنتدى ليس مكانا لشخصنه الامور كما انه ليس مسرحا لعرض ردئ الكلام وبذيئه المشرف بالطبع سيقوم بمسح هذه المهزله الاخلاقيه ومن الشجاعه الادبيه ان تعتذر للأستاذ حسام على هذه التجاوزات وتذكر اخى الكريم انه ( ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد ) صدق الله العظيم اللهم هل بلغت اللهم فاشهد
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 11:54 am

والله ياجماعة انتوا اللى عملتوا دة والراجل كان سكت وانتوا اللى استفزتوة تانى واعتقد انوا بالطريقة دى مش هيسكت ولا هيبطل انتقادة لحسام
وياريت نفض الموضوع دة ونوقف الردود على الموضوع عشان الحكاية متتقلبش مهزلة على النت من الفاظ الاخ كوكى اللى شكلة مش هيبطلها ولا ردودكم اللى الواضح انها مش عاجباة فياريت منتكلمش فية تانى عشان انتو قلتم المنتدى مش ساحة للهجوم بين افراد ممكن يكونوا مش قابلين بعض

سلاااااااااااااااااااااااااام يا عم حسام انت ووائل والاخ كوكى وياريت يا كوكى نهدى اللعب شوية
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 11:57 am

انتو هتقعدوا تحاربوا بعض بالشعر ومش هنخلص
زملكاوى للابد
.
.

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 12:01 pm

والمفروض المقال كلة يتمسح لان حسام بارضة رد بالفاظ مش اقل من بتاعة كوكى
سمير الصعيدى
.
.
سمير الصعيدى

ذكر

كشف الحقائق Empty
مُساهمةموضوع: رد: كشف الحقائق   كشف الحقائق Icon_minitimeالأربعاء مايو 19, 2010 4:45 pm

الى جميع الاخوة الذين كتبوا وردوا فى هذا الموضوع ارجوا الا تأخذنا لغة الحوار الى الوراء فكم عانينا فى بداية المنتدى من هذا الاسلوب فى الرد على المواضيع وحقيقة انا لم اقرا الموضوع من اولة ولكنى اطلعت على بعض الردود الان فارجوا ان نكتفى بهذا القدر من الردود سواءا شكر او نقد واتمنى ان تتقبلوا كلامى لمصلحة المنتدى فنحن نتعلم منكم جميعا لانكم انتم اهل علم ومعظمكم فى كليات محترمة وتعلمون جميعا ما هى لغة الحوار المهذب المحترم فرجائى الاخير ارجوا الا يتكلم احد فى هذا الموضوع مرة اخرى لو سمحتم...

كشف الحقائق
صفحة 1 من اصل 1